Love and Peace :D

Vytlač príspevok
Odporuč príspevok
Bookmark and Share PRIDAŤ NA VYBRALI.SME.SK

Učiteľka chce asi dokázať, že moja sestrička patrí do škôlky, nie do školy...

Moja 5 ročná sestrička chcela ísť do školy, lebo v škôlke sa iba bili a robili zle.. Teraz chodí do 0.tej, ale učiteľka mi chce nejak dokázať, že asi tam ona nepatrí. Porovnáva ju s deťmi, ktoré by už mali byť v 1. ročníku.
 Tak....
Moja sestrička má 5 rôčkov,  dali sme ju do 0.tej triedy. Jej spolužiaci sú 6 - 7 ročné detičky.
Čiže je tam trošku rozdiel v chápaní nových vedomostí.
Ja som do 1. ročníka chodila keď som mala 6 rôčkov.
Ja som sa už učila písať a, b, c, d.  A nie ako 6 ročná kreslila čiarky, a bodky.

 Problém je v tom, že tieto deti sú už rýchlejšie a schopné sedieť v prvej triede.
Ale moja 5 ročná sestrička sa chce pripraviť do 1. ročníka, a v 6. rokoch nastúpiť do 1. ročníka.
Ona vyhlásila, že už nechce chodiť do škôlky, ale ona sa chce učiť.
Keď príde domov, tak sa neide hrať, ale sa chce učiť.
Stále sa pýta, že kedy sa ešte ideme učiť,a dookola hovorí:
Ja sa chcem učiť! Ja sa chcem učiť!
Neviem, či to je normálne, učiteľka nás presviedča, že ona je ešte príliš maličká na to, aby pochopila všetkým veciam.
Ale mne sa to zdá čudné, ak sa so mnou učí, tak to za pár minút ovláda.
Ale  pri nej,  keby sa to dieťa bálo ukázať svoje vedomosti.
No neviem, nie som v triede, ale ani na hodinách.
Ak pre ňu prídeme, ona sa iba sťažuje. Ako je to možné?! Iné učiteľky sa nesťažujú, ale ju viac chvália.
Moja sestra má najviac zlých bodov v triede, a že vraj preto, lebo si nesadla na miesto.
Ale viackrát som bola svedkom, keď učiteľka upozornila deti, aby si sadli, ale málokto ju počúval, a žiadne zlé body nedávala.
Minule ma nahnevalo, že pred sestričkou sa sťažovala na ňu , že ona je pomalá, že ťažko počíta.
Na druhý deň už nechcela ísť do školy. Bolo chúďatko urazené.

 Ja ako jej sestra spolu s ňou prežívam, zlé a dobré udalosti.
Viem, že je šikovná, lebo za pár minút mi povie básničku po anglicky a po nemecky, ktorú vypočula na cédečku, po vysvetlení mi počíta tak, ako by mala, a píše tak, ako má.
Ja taktiež učím na škôlkach angličtinu, ale nechápem tomuto prístupu učiteľky, mojou metódou učenia je: motivovať deti, aby si to obľúbili, a nikdy im nezobrať náladu z učenia sa, preto im radšej ukážem ľahší spôsob osvojenia učiva.

Ťažko ovládam túto situáciu, ale moja sestrička rada chodí do školy, ale neviem, ako jej učiteľku riešiť. Ona mi chce dokázať, že sestrička asi nepatrí do 0.tej triedy, lebo má 5 rôčkov.
Ak niekto vie poradiť, tak prosím, veľmi by mi s tým pomohol....

Deti.... | stály odkaz

Komentáre

  1. Ja som mával podobný problém...
    sám so sebou. Tak o tom niečo viem. Ja som do škôlky nechodil. Vtedy nebolo treba. Mamenka bola doma so mnou. Ocino zarábal korunky a mama sa mi mohla venovať. To už sa terazky nedá, ja viem.
    No tak, keď som vošiel do 1.B, vedel som čítať a písať, základné matematické úkony robiť. Aj ako sa rodia detičky a kadečo iné som vedel. Dá sa povedať, že som sa tam dosť trápil.A dával pani učke otázky, že sa aj červenala. Potom som išiel domov s poznámkou a bál som sa ukázať žiacku. Nakoniec ma dali do inej triedy. Do 3.A. Tam ma to bavilo.
    Dnes máte výhodu. Sú také školy. Že pre nadané deti, hovoria tomu.
    Aj učky a učkovia sú tam fajn.
    publikované: 25.10.2007 10:15:35 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  2. :)
    si zlatý, aj so mnou bolo podobne, ja som už v 6ich čítala po slovensky a po maďarsky z novín, iní sa to iba učili. Vyhrávala som recitačné súťaže atď.
    Ale našťastie som takú učku, ktorú má moja sestra doteraz nestretla.
    Neviem, prečo je to teraz také iné. Asi dnešní rodičia sa ešte nechcú zaoberať s deťmi, a v 0-tej triede, je pre 6-7 ročných pohodička.
    Lebo v 1.-2. ročníku by to už bolo iné..Rodičia by nemali taký relax..
    publikované: 25.10.2007 10:22:29 | autor: kvietok (e-mail, web, autorizovaný)
  3. no
    ja by som asi zasla za pani ucitelkou a presne to co tu pises by som sa s nou pokusila prekonzultovat. je jasne ze je to asi tazky pripad kedze pani ucitelka je od zaciatku presvedcena ze tam tvoja sestricka nepatri.toto je obdobie velmi krehke a zaroven velmi zlomove pre deti. a bola by skoda keby take fantasticke nadsenie pre ucenie tvojej sestricke niekto znicil len preto ze nema pravdu.
    publikované: 25.10.2007 10:25:49 | autor: leeloo (e-mail, web, neautorizovaný)
  4. Hm
    Aj ked je to tazke tak treba ist pekne za pani ucitelkou a povedat jej.. aj ked nie drzo ale nech vidi ze si za tym stojis... ja som mal tiez v skole ucitelku a presviedcala mamku ze ma musi nutit pisal pravou rukou. lebo kdesi citala ze lavaci nie su uplne naporiadku:D a neuznavala mi niektore ulohy ked videla ze ich pisem lavou rukou.. cize treba si zajst za pani ucitelkou a povedat jej ako by si si predstavovala vyuku a co ze si nezelas aby tvoju sestru taktio demotivovala. moja sestra je teraz prvacka ..ale nastastie ma velmi milu pani ucitelku :)
    publikované: 25.10.2007 11:09:10 | autor: Maro (e-mail, web, neautorizovaný)
  5. hm,
    pravdupovediac, co tak sedenie u psychologicky? Ta by ti mohla totiz skutocne poradit, ci dieta resp. v tvojom pripade sestra, patri uz do skoly. Tvoja sestra moze byt nadpriemerne nadane dieta a v takom pripade by mala byt zaradena aj do skoly pre nadane deti. Je normalne, ze deti, ktore su nadpriemerne nadane maju problem obsediet a sustredit sa, pretoze maju vsetko spravene rychlejsie ako ostatne deti a nudia sa... ale toto vam mohla poradit uz aj ucitelka...
    publikované: 25.10.2007 11:09:32 | autor: allien (e-mail, web, neautorizovaný)
  6. dakujem
    :)
    publikované: 25.10.2007 11:17:44 | autor: kvietok (e-mail, web, autorizovaný)
  7. suhlasim s viacerymi prispievatelmi
    Ahoj :) Ja viem, ze takyto problem sa riesi tazko a hlavne pre teba ... Neviem ake su u vas doma pomery, ale o taketo veci by sa skor mali zaujimat tvoji rodicia. To ci tvoja sestra skutocne patri do skoly ti potvrdi len skolsky psycholog alebo psycholog v metodickom centre, ktory ma potrebne podklady. Pokial sa dobre pamaram, na to, co ma ucili na vysokej skole, tak NULTE rocniky su pre zaostalejsie deti, aby sa dobre pripravili na prvy rocnik. Ale v podstate sa tam ucia podobne veci ako v predskolskom zariadeni v pripravnom rocniku (to znamena v poslednom rocniku pred nastupom do skoly). Ak zalovis v pamati aj ty si sa ucila najprv tahat ciary a potom pisat pismena. Taketo cvicenia sluzia na uvolnenie zapastia a pripravu ruky na nasledne pisanie, pretoze rucka v tomto veku este nie je cela zkostnatena. Az vo veku 6-7 rokov sa z krehkych chrupiek stavaju kosticky. Je to standardny didakticky postup, ktory sa uz roky nemeni. Podla toho co pises tvoja sestra vyrasta medzi dospelymi ludmi, coz z nej moze robit umelo vytvorene inteligentne a nadpriemerne dieta. Takze ak to chces skutocne zistit odporucam predsa len toho psychologa. A nazaver, deti vo veku 5tich rokov sa maju este hrat ... takze jej neberte detsvto, ucit sa bude este cely zivot.
    publikované: 25.10.2007 13:41:14 | autor: Yzma (e-mail, web, autorizovaný)
  8. Yzma
    ja si myslím, že máš pravdu...
    ale ja nechcem aby sa z nej stalo umelo vytvorené nadpriemerne dieťa..
    ja chcem aby sa hrala, ale ona sa nechce hrať, a to vôbec nie...
    ona sa chce stále učiť, neviem, čo s ňou, v každej chvíli, si chce niečo napísať, píše 1, 2. hraje hry na počítači, počíta 4jazykmi do 10. a stále chce viac a viac.
    Bojím sa jej správania sa...
    Plače, ak ochorie a chce isť do školy...
    čudné že?
    publikované: 25.10.2007 14:10:15 | autor: kvietok (e-mail, web, autorizovaný)
  9. ?
    iné deti sa hrajú s bábikami, a autíčkami...
    publikované: 25.10.2007 14:11:19 | autor: kvietok (e-mail, web, autorizovaný)
  10. Psychológovia sú fajn...
    treba sa pristaviť.
    No nič netreba lámať. Tobôž nasilu. A ja som sa tiež normálne hral. S takou Tatrou nákladnou. Aj svietila. Ocino zostrojil pre mna.
    A keď som sa dohral, išiel som si trošilinku počítať. Máte pravdu. Vtedy neboli PC. Iba také dierkoštítkové. Na troch podlažiach. No to si nemôžete pamätať, samozrejmá vec.
    Aj o Austrálii som veľmi rád. A som tu. A z detstva si pamätám mnoho pekných vecí, ako každý.
    publikované: 25.10.2007 15:25:59 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  11. :)
    míto ty si strašne smiešny...
    publikované: 25.10.2007 16:06:00 | autor: kvietok (e-mail, web, autorizovaný)
  12. :)
    zlatý..hehe
    publikované: 25.10.2007 16:07:39 | autor: kvietok (e-mail, web, autorizovaný)
  13. Mito nic neboj ja sa dobre pamatam :)))
    Mito ... ja sa dobre pamatam na take halove pc a neskor prislo IBM a HP so skrinovymi ... a doma som mala prve PMD-cka, ktore sa pripajali na tv :) (len tak na okraj pocita sa to za stvrtu vyvojovu vetvu u pocitacov :)))))
    kvietok ... ak je az taka vzdelana ako vravis ty, tak by ste ju mali supnut potom do skoly ci predskolskeho zariadenia, kde podporuju taketo deti a nie nechavat sa ju trapit v nultom rocniku, kde sa figu nauci ...
    publikované: 25.10.2007 16:14:30 | autor: Yzma (e-mail, web, autorizovaný)
  14. Kvietíčky a Yzmy...
    netreba na to rovno dizertačku písať, ta ne? Veď je to také jednoduché. Na to ,ani školy ,snáď ,netreba. Tým sa nechcem nikoho dotknúť. Boh ochraňuj!
    Veď keď človiečik jeden trpí evidentne, normálne sa ho spýtajte, čo by sa mu viac rátalo. Aby netrpel. Absencia komunikácie, či ako tomu dnes hovoríte?
    Veď svet je už dnes iný. Aj školičky kadeaké.
    A jej bude ležať u nohou! Sa uvedomte:-)))
    publikované: 25.10.2007 18:10:17 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  15. smutne...
    moji chlapci do skolky nechodili, snazila som sa, aby boli doma az do skolskeho veku. Prve neprijemne skusenosti sme mali pri ich zapise do prvej triedy. Bez toho, aby otvorili usta, boli ohodnoteni ako deti, ktore budu mat velke problemy, pretoze nechodili do skolky, kde by ich ucitelky na skolu pripravovali. Doslova sa na ne pozerali ako na zaostale... Bez ohladu na slovnu zasobu, pesnicky, basnicky, cisielka, ...proste na to, co vedeli. V skole mali velke problemy, najma starsi -so spoluziakom, ktory deti sikanoval.Moje dieta bolo vedene k tomu, ze sa nema bit a tak bolo bite. Az ked ma rano s placom prosilo, aby nemuselo ist do skoly a pytala som sa preco, vsetko mi povedal. Poradila som mu, aby sa branil, potom zacal nosit poznamky, "ze sa bije", pani ucitelka pri osobnom pohovore povedala, ze sice ten chlapec je problematicky, ale jemu odisla mama a ostatne deti mamu maju. Divne zdovodnenie, preco moze otlkat a trapit ostatne deti. Vdaka sikane sa synovi skola na dlhe obdobie sprotivila.
    Zhrniem, synovia sa ucili velmi dobre, neboli zaostali, obaja su na vysokej skole. Ani pedagogicki pracovnici, ani detski psyhologovia nie su neomylni a ich "diagnoza" nemusi byt zdaleka ta najlepsia.
    Samozrejme, poradit sa mozes, ale s clovekom, ktoremu doverujes, ktory objektivne zhodnoti pre a proti.
    Tvoja sestricka je uzasna a bola by velka skoda, keby "vdaka" jednej ucitelke zanevrela na vsetky.
    publikované: 25.10.2007 18:34:13 | autor: hanka, (e-mail, web, neautorizovaný)
  16. To: Hanka...
    ono je to asi tak, podľa Mita..
    Školkári sú viacej zocelení učkami ,dobou strávenou v kolektíve.
    Nemala si možno až tak, že synček sa nemá brániť. No čo už . Ty čo zažívaš denne? A nepošleš ich niekam...v dial?
    Oni sa to naučia, chalaniská,neboj! Ja som sa tiež naučil.
    Veľmi prosím za seba. Čím skôr ich nauč povedať NIE!!!. Ani náhodou!!! Na to zabudni!!!!
    publikované: 25.10.2007 19:28:31 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  17. hmmm
    tiež by som jej nebránila, ale sa skôr snažila rozvinúť všetko, na čo má chuť...veď to je skvelé, že sa jej chce učkať :) že pozdravujem a držím palčeky...

    môj priateľ učil nadpriemerne nadané detičky a vraj je to tam celkom fajn, viac sa naučia, z nášho pohľadu...no ak dieťa chce, je fajn dávať mu toľko podnetov, koľko znesie, s tým, aby sa mu to nesprotivilo...pre tú tvoju pani učiteľku je to asi záťaž...mať dieťa, ktoré si vyžaduje viac, ako ostatné a možno sa tak ako pri tebe v tej triedeneprejavuje, neviem...

    mne jeden chlapček na hodine hocikedy vstane a začne tancovať, alebo hrať nejaké roly...proste šidlo šidlovité, no za to by som mu poznámku asi nedala...neviem prečo, jednoducho sa zapája do hodiny aj inak, ako verbálne :)) ale na druhej strane, dosť človeka vyrušuje, ak sa niekto rozpráva, búcha, obracia...pokiaľ nedávajú pozor na hodine a nesledujú, čo sa deje, za to im čierne body dávam...teda, začala som...oni sa to postupne naučia...no inak, ako cez istú formu trestov a odmien to nejde ;) je to fakt ťažké, najmä, ak ich je viac ako 30 :/
    publikované: 25.10.2007 19:41:16 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  18. Dinea...
    O tom to je. Je detičiek priveľa!
    Určite viš, čo by si mohla, keby ich bolo 10 - 15. Teraz to neber ako kusy, prosím. Iba menší počet. Ako by si sa vytešovala ráno a spokojná sa vracala domov s nákupmi.
    My sme dostávali prasiatká, keď sme hnevali.
    publikované: 25.10.2007 19:48:51 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  19. Miťko, veď o to ide
    je ich strašne veľa a aj keď je práca s deťmi skvelá, je to veľmi náročné...človek musí byť totálne sústredený, sú to najťažšie hodiny, z ktorých som dosť unavená a udržať ich pozornosť 45 minút je zázrak, to sa mi asi nikdy nepodarí...tie triedy s tretinovým počtom žiačikov by som brala :)

    niekedy si hovorím: "keby sa dal vrátiť čas a ja by som to možno dokázala urobiť inak...," alebo aj: "urobila som too správne? nepokazila som niečo? nezranila, nepokarhala neprávom? " ale to nejde ;) detičky rastú spolu s mojimi chybami učiteľky...
    publikované: 25.10.2007 20:05:13 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  20. Čas lieči
    a ako vieme, koľko chýb sme urobili? Nik nás neupozornil. Nik nepokarhal. Po ruke nebola pani učiteľka ani školký inšpektor.
    Ja do dnes rád spomínam.na učky. Normálne ich vidím pred sebou. Upravené, vysmiate, dohovárajúce bokom. Nie pred celou triedou.I trestajúce, aby sa nemyslelo, že som bol milásek.
    publikované: 25.10.2007 20:21:05 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
  21. :)
    publikované: 25.10.2007 20:30:12 | autor: dionea (e-mail, web, autorizovaný)
  22. : ) dakujem ste zlatí....
    ináč ja som tiež nechodila do škôlky - hanka....
    aj proti mne mali predsudky, ale ja som ich potom prekvapila...
    :) nechceli si uvedomiť, ale to tak bolo...že som bola najlepšia z triedy...
    no ale nebudem sa chváliť...
    ja si myslím, že tu nejde o tom, kto chodil do škôlky a kto nie, ale o to, že hodnoty človeka sa už prejavujú v najmladšom veku, a to závisí už len od toho, kto, to ako využije...
    publikované: 26.10.2007 09:14:54 | autor: kvietok (e-mail, web, autorizovaný)
  23. este aby som nezabudla
    na nešťastie sú aj takí učitelia, ktorí asi takým deťom závidia...
    a dobre priať nebudú...
    o nespravodlivostiach už ani nehovoriac...
    publikované: 26.10.2007 09:16:52 | autor: kvietok (e-mail, web, autorizovaný)
  24. Až tak by som so závisťou...
    nezaobchádzal. No to je iba môj názor.
    Skôr unavení ,by som povedal. Už nevládzu sa tešiť. Zámerne nepíšem do práce, či roboty ( to slovo mi pripomína...na panské! )?
    Bo s detičkami treba tak pekne, individuálne. Aby neboli ako kvapka vo voľačom.
    Zalievať denne ich osobnosť, schopnosti a výnimočnosť.
    To iba tak od plotny od Mita.
    publikované: 26.10.2007 10:43:23 | autor: Mito (e-mail, web, autorizovaný)
Pozor, na konci je potreba spočítať neľahkú matematickú úlohu! Inak komentár nevložíme. Pre tých lenivejších je tam tlačidlo kúzlo.



Prevádzkované na CMS TeaGuru spoločnosti Singularity, s.r.o., © 2004-2014